Cand se afla un functionar public intr-un conflict de interese?

 

Conflictul de interese este  situaţia în care decizia de afaceri care trebuie adoptată la nivelul societăţii comerciale poate contraveni intereselor personale ale organelor de conducere sau executive ale societăţii comerciale (administrator/director/membru directorat/membru consiliu supraveghere), caz în care interesul societar prevalează, persoanei în cauză fiindu-i interzis să participe la deliberări şi să voteze.

Detalii: http://legeaz.net/dictionar-juridic/conflict-interese-administrator-sc

Un functionar public implicat intr-o procedura de administrare in cadrul organului fiscal se poate afla in conflict de interse in urmatoarele situatii:

  • in cadrul procedurii de administrare acesta este contribuabil, fie este sot/sotie al/a contribuabilului, fie este ruda pana la gradul al treilea inclusiv a contribuabilului;
  • in cadrul procedurii de administrare dobandeste un avantaj sau un dezavantaj direct;
  • există un conflict între el, soţul/soţia, rudele sale până la gradul al treilea inclusiv şi una dintre părţi sau soţul/soţia, rudele părţii până la gradul al treilea inclusiv;
  • în alte cazuri prevăzute de lege.

Baza legala: Codul de procedura fiscala

Oana Tomoiaga

 

Articole similare

Comentariul tau aici